lördag, januari 01, 2011

Hostelände

Jag låg vaken och hostade fram till sextiden imorse. Så snart jag somnade så kom en ny hostattack och de gör fasligt ont. Te med honung eller glass lättar en kort stund, men det är en kort stund det. M började fram på morgonkvisten se lite orolig ut men jag tror inte det är någon fara. Är det inte bättre imorgon så kanske det ändå är dags att ringa vårdcentralen. Jag tror att febern kommer och går lite men blir nog inte särskilt hög även om jag hade en stund av frossa inatt. Det som oroar mer är att det gör ont i bröstkorgen till och från och att jag ibland tycker det känns lite tungandat och pipigt.

Egentligen skulle jag jobba extra inatt men det är bara att glömma. Jag har definitivt inte orken för nattjobb just nu. Jag ringde tidigt imorse för att ge dem så mycket tid som möjligt att hitta någon, men jag hoppas att storhelgs-ob kan locka någon i vart fall.

Inga kommentarer: