lördag, januari 22, 2011

Biohelgen bjuder på...

Inte för att jag egentligen tror att det är en höjdarfilm, men jag är ändå lite sugen på att se The Green Hornet, som hade biopremiär igår. Seth Rogen, Christophe Waltz, Tom Wilkinson och (ibland iaf) Cameron Diaz är alla duktiga/intressanta skådespelare så jag tänker att det kan ju inte vara alldeles dåligt. Betygen har varit precis på godkäntnivån i stort sett överallt, men lite lockar den trots allt.

Mer blandade betyg har Welcome to the Rileys, som också hade premiär igår, fått men den är jag väldigt nyfiken på. Kombinationen Kristen Stewart och James Gandolfini är lite spännande. Dessvärre verkar inte den visas i Umeå, än i vart fall. Jag hoppas verkligen att den kommer för den kan nog vara värd att se på storduk.

Utöver det skulle jag inte backa för att se The Town eller Winter's Bone (även om den sistnämnda nog är en tragisk film, vilket jag inte brukar gilla att se på bio). The Town är regisserad av Ben Affleck som gjorde ett bra jobb som regissör av Gone Baby Gone (2007) och Winter's Bone (i regi av Debra Granik) är det stort Oscarsflagg på. Inte heller Another Year (Medan åren går) skulle jag tacka nej till att se men den visas inte i stan.

Med så många möjligheter vore det väl attan om det inte kunde bli en biosöndag?

Inga kommentarer: