söndag, januari 16, 2011

Schemakrockar

Inatt går Golden Globe-galan i USA och jag har inte lyckats ordna så att jag kunde spela in det från nätet (det sänds inte i svensk tv). Känns lite trist men jag ska försöka hålla mig från att se/höra/läsa rapportering tills dess att jag hittat en sändning imorgon som jag kan se i efterhand. Ingen twitter-feed för mig inatt alltså.

Golden Globe är som en lättsammare lillasyster till Oscargalan och det är synd att den inte visas på svensk tv. Den innehåller, till skillnad från Oscar, även tv-priser och är på så vis mer omfattande. Och tv-serier börjar vi ju faktiskt få se ganska snart efter orginalsändning så det hade väl varit intressant för svenskar att se?

Och om jag räknat ut schemat rätt så sitter jag på jobbet även den natten som Oscargalan sänds. För tredje året i rad, tror jag. Inte skojigt, jag skulle vilja se det hemma i sin helhet för en gång skull. Vi får väl se om jag försöker göra något åt det.

Inga kommentarer: