onsdag, januari 19, 2011

Sorg i HIMYM

Om du inte följt med i de senaste HIMYM så; spolier alert!

Årets två första avsnitt av How I Met Your Mother har cirkulerat lite kring avlidna föräldrar, vilket märkligt nog passat mer än väl in i mina egna grubblerier. Av någon anledning har min avlidna pappa dykt upp lite mer intensivt i tankarna på sistone. Jag antar att det är så och blir så kanske för alltid. Men det är som att vissa kanske inte helt avklarade saker poppar upp ibland. Frågor som om, hur och varför finns kanske för alltid.

Jag tycker att de behandlat ämnet riktigt bra för att vara en sitcom. Det är ju inte helt enkelt, tänker jag, att blanda sorg och skratt på så vis. Jag hörde förresten också att Jason Segel/Marshall inte visste vad Alyson Hannigan/Lilly skulle säga där i slutscenen av första avsnittet. Allt för att få så autentisk reaktion som möjligt.

Inga kommentarer: