fredag, januari 21, 2011

Love and Other Drugs

Idag har Love and Other Drugs, som jag recenserade efter mitt förhandsbesök, premiär och det trillar då såklart fram recensioner också. Över lag liknande åsikter inte långt från mina egna (jag tycker dock att Jane Magnusson är för snål i sitt betyg). Jag vidhåller att det är en sevärd film även om den har sina svackor (som broderns roll och en del sexskämt) så är det romkom du är sugen på så är den absolut ett tips!

Det har också snackats en del (inte minst i USA) om den höga graden av naket och alla de inte så mörklagda sexscenerna i filmen. Jag tycker inte att de på något sätt känns omotiverade men är man väldigt lättgenerad ska man kanske vänta på DVD-släppet. Anne Hathaway säger själv i en intervju att hennes föräldrar blundade under dessa scener; mycket blundande måste det blivit.

Edit: Och så ska ju Hathaway bli Catwoman i Nolans kommande Batman-film. Det tror jag kan bli bra.

Inga kommentarer: