lördag, januari 22, 2011

Trött lördag

Usch jag är trött idag. Jag sov ruskigt dåligt inatt. M, som är förkyld och febrig, var sällskapssjuk igår varpå jag for och hämtade in honom till stan. Han spenderade sen natten åt att dra timmerstockar stora som jagvetintevad. Vid sextiden, efter knappt fyra timmars bruten sömn, gav jag upp och smög in i vardagsrummet (varav halva numera är tonårsrum) och la mig på soffan. Men det gick inget vidare att sova där heller. För det första är soffan inget skön att ligga i, lillasysters mobil fick sms med jämna mellanrum (sover folk aldrig?) och så pratade hon i sömnen.

Sen har jag inte riktigt haft ro nog att tantlura utan har grejat med annat. Lördagen har liksom gått förbi i nån slags sakta gemak och det har varit ganska trivsamt. Jag har småstädat lite, diskat, lagat mat till minifamiljen och sett film.

Inga kommentarer: