söndag, januari 02, 2011

Filmåret som var...

Så en liten summering av filmåret som jag såg det. Som vanligt inte nödvändigtvis bara filmer som hade 2010 som produktionsår men över lag. Här kommer den, bättre sent än aldrig:


Bästa film: (utan ordning)
The Social Network
Kick-Ass
Up in the Air

Svinalängorna


Sämsta film:
(utan ordning)
Killers
My Life in Ruins
Vampires Suck

(m.fl)



Märkligaste:

How to Be
Humpday
Charmigaste:
Away We Go
Up in the Air
Guilty Pleasure:
Eclipse


Psyko:

Exam
Moon
Mindtricks:
Inception
Pannkaka:
I'm Still Here (bluffen avslöjades för snabbt)



Kostymdrama:

Young Victoria
An Education
Socialrealism:
Harry Brown
Precious

Dolda pärla:
Peacock


Kunde ha blivit så bra:

The Box
Wolfman

Var det inte mer än så?:
Ghost Writer
Minibesvikelse:
Greenberg




3D:

Alice in Wonderland
Based on a true story:
The Runaways
Coco avant Chanel
Överraskande slut:
Remember Me


Hangup:
Brittiska vampysnubbar och Ryan Reynolds
(i år igen)
Comeback:
Leonardo DiCaprio växer sig starkare, inte sant?




Kvar att se:

Fish Tank
The Kids are Allright
You Will Meet a Tall Dark Stranger
A Single Man
Hämnden
A Prophet


Fler filmårslistor hittas t.ex. här,här, här och här.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men alltså! Tre av de fyra bästa lyckas du pricka in och se med lilla mig! Känner mig som skumt stolt över det. Som om det var jag som gjort filmerna eller nåt....

Sara sa...

Haha, ja jag tänkte också på det. Men det är klart, man sparar ju de filmerna man tror ska vara riktigt bra till det flottaste sällskapet :)

(Fast det sätter onekligen press på mina kommande förslag på filmer vi kan gå och se... ;)