torsdag, januari 20, 2011

Hippie-insikt

Det är då sådär alldeles lagomt mycket att göra på jobbet om nätterna vilket känns bra. Det hade varit jobbigare att komma tillbaka in i kaos. Men än så länge är det fullt hanterbart. Och faktiskt så känns det riktigt bra att vara tillbaka. Jag tänkte att jag skulle känna mig lite misslyckad men det gör jag faktiskt inte. Så dum är jag! Jag har min plan, ser framåt och trivs faktiskt bra just nu.

En annan fördel med att ha varit borta ett tag är att jag ser saker med lite mer utifrånperspektiv än förut. Till exempel finns det en hel del negativ energi på sina håll och jag ska försöka passa mig för det. Nu låter jag som en hippie kanske, men det känns som en insikt. Fler borde definitivt ta en timeout och göra annat, då tror jag det problemet skulle bli mindre. Sånt där har en tendens att bli betonande, det sprids så effektivt.

Inga kommentarer: