fredag, januari 07, 2011

Det sociala djuret

Idag har jag tagit ikapp lite förlorat socialt umgänge. Jag, M och Simon for på en liten shoppingrunda i eftermiddags. Trevligt, även om jag mest hostade & kraxade och Simon var trött efter en veckas jobb. Men det var skönt att vara bland folk igen och att ha en anledning att dra på sig annat än mjukisbyxor eller långkallingar.

Så mycket shoppat blev det då inte för den här frökens del. Jag fick med mig halstabletter (!) och en flaska balsam. jo, och så köpte jag trisslotter som jag ska skicka till min storasyster och blev lite förvånad när jag ombads visa leg för att få köpa dem. Nu köper ju jag i stort sett aldrig lotter och spel av den typen, men är det så att man måste visa leg för det? Jag ser ju knappast minderårig ut?

Inga kommentarer: