lördag, januari 09, 2010

Tv-soffan eller krogbesök?

På Tv4 kl 21.25 ikväll får ni soffhängare inte missa underbara A Beautiful Mind. Den är absolut en av mina favoritfilmer och den håller måttet hyfsat fortfarande. Det kan tom nästan vara värt avbrottet för nyheterna (detta idiotiska påhitt). Du hinner kissa väldigt länge....

Själv ska jag klä mig supervarmt och ta en promenad ner på stan för att träffa Anna för en öl eller två på Bishops. Det ska bli väldigt trevligt. Lite jobbigt med alla kläder bara; kan säga att det iaf inte blir vare sig "DLS", stilettklackar eller kuvertväska ikväll. Påklätt snarare än välklätt kanske. Med viss risk att man sen halvsvettas när man väl kommit in, men vad gör man inte för lite socialt umgänge?

Trevlig fredag kväll, peeps!

Edit: Först på väg in till stan insåg jag att det nog är lördag kväll, inte fredag. Dagavill är mitt mellannamn.

4 kommentarer:

Petter sa...

Bra val där, krogen slår soffan de flesta dagar i veckan, just för att man nästan jämt är i just soffan.

Blev det en trevlig krogafton?

Sara sa...

Jo, fast jag tror att om det för min del skulle bli fler krogkvällar än soffkvällar så skulle krogkvällarna inte bli riktigt lika bra... :)

Får nog erkänna att jag är en hemmamänniska många gånger, men gårdagen var trevlig helt klart.

Petter sa...

Det var ungefär det jag försökte föra fram, men brutalt misslyckades med. Du träffade nog mitt i prick, för många krogbesök är inte bra för en!

Det är två olika livsstilar, jag har haft perioder där jag varit ute och härjat fem-sex kvällar i veckan vilket kan jämföras med dagens orgier i soffliggande och film/tv-spelande.

Jag kan absolut sakna den tiden, även om det är skönt att vara hemma och lata sig också!

Sara sa...

Typ "lagom är bäst"? Skittråkigt uttryck men ack så rätt ibland... :)