onsdag, januari 06, 2010

DH-dravvel

Jag såg säsongsstarten (eller fortsättningen på säsongen efter helguppehållet) av Desperate Housewives, men var inte riktigt såhär lyrisk. Jag tyckte nog snarare att det var lite fånigt, framför allt delen där Susan/Teri Hatcher skulle föreställas tjock och olycklig men mest såg normalviktig men väldigt weird-looking ut (se länken ovan). Lynette/Felicity Huffman-delen var däremot (som vanligt) mer åt det "realistiska" hållet och hon kvarstår som min favorit ett tag till gissar jag.

Men det är helt klart mer engagemang bakom DH:s åter- eller framåtblickar än vad andra tv-serier brukar producera. Det är avancerat både vad gäller storyn och kostymen. Lite roligare helt enkelt.

Fast jag fattar fortfarande inte hur och när jag blev en sån DH-junkie? Jag som ignorerade serien så länge är nu helt fast.

Inga kommentarer: