lördag, januari 30, 2010

Renault är inte norrländskt va?

Helgen har väl inte riktigt börjat som väntat. Istället för att hämta upp M på nåt galej "senast nio" igår kväll för att fara ut till huset och göra tidig kväll blev jag sittande hela kvällen medan han glömde bort tiden. När han väl ringde strax efter två på natten var jag allt annat än söt och rar. Detsamma gällde bilen som tagit semester helt och inte alls ville vara med på noterna i kylan. Så as we speak väntar jag assistans från M:s pappa som ska hjälpa till att övertyga bilen om att vilja vara med på noterna igen. Låt oss hoppas på det bästa.

Idag är jag trots allt lite sötare och rarare igen (eller nåt). Det trots att inget blir som planerat. Hämtning av soffa får helt enkelt skjutas på tills imorgon och hur jag ska hinna handla till och iordningställa utskicket som lovat är ett mysterium. Det får bli när det blir, försöker jag tänka och viftar ivrigt bort stresskänslan och det dåliga samvetet. Jag vill ha lite helg och välbehövlig vila också.

Inga kommentarer: