måndag, januari 04, 2010

Mad Men - osedd magi?

I helgen visade kanal 9 Mad Men-maraton, dvs de två första säsongerna i ett sträck. Det krockade ju dessvärre med min jobbhelg så min nyfikenhet på vad "alla pratar om" får kvarstå ett tag till. Jag har sett det allra första avsnittet men det räcker inte riktigt för att se en series ev storhet. För uppenbarligen är det något väldigt speciellt. SvD har publicerat en enormt lång artikel som tydligen ska ge svar på vari storheten ligger, så jag får väl börja med att läsa den och sen försöka skaffa serien.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Magin ligger i detaljerna. Kläder, frisyrer och framförallt denna fantastiska inredning. Jag skulle kunna döda, nåja, för att få jobba på det där kontoret. Minus sexisterna och rasisterna.

Men också hierarkierna som är väldigt intressanta att studera. För att inte tala om de historiska referenserna.