onsdag, januari 20, 2010

Katastrof för alla

Jag har förstått att det kan verka provocerande för vissa, men jag för min del tycker att det är strålande att WSPA gör gemensam sak med en rad olika djurskyddsorganisationer och samlar in pengar till hjälp för djur som drabbats av katastrofen på Haiti.

Jag är alldeles övertygad om att vi i omvärlden gemensamt har pengar över nog för att hjälpa både djur och människor. Och djurens överlevnad och välmående har visats vara viktigt för återuppbyggandet av drabbade länder tidigare (om man nu behöver en nytta-för-människan-anledning), då både husdjur och arbetsdjur spelar roll för människor i kris.

När min nästa lön kommer ska jag definitivt komplettera mitt tidigare bidrag till Läkare utan Gränser med ett litet bidrag till WSPA.

Inga kommentarer: