torsdag, januari 07, 2010

Cougar Town med lite bismak?

Fortfarande inte pigg och alert har jag idag dykt ner i några avsnitt av Cougar Town, Courtney Cox's nya tv-serie. Nu har jag bara sett de tre första avsnitten, men helt övertygad är jag inte. Någonstans mår jag lite illa när jag ser den, men jag är inte alldeles säker på att det inte är mitt kontrollerade och kanske lite dömande jag som spökar. Jag kan helt enkelt inte riktigt se varför Jules klagar på sin kropp eller på sitt liv riktigt. Och vem vill hänga på barer med enbart 20-åringar?

Lite synd också att inte Christa Miller (ni vet, Jordan från Scrubs) fått en roligare och mer sammansatt roll att göra. Nu är det lite som att man tagit en del från Jordan/Scrubs, tagit bort stunsen i karaktären och lagt till en del mindre tilltalande drag. Tråkigt, från Scrubs och Drew Carey Show vet jag att hon kan mer.

Men än kanske jag inte riktigt ser komiken fullt ut. Jag ska ge den ett tag till innan min slutgiltiga dom kommer.


Inga kommentarer: