lördag, januari 23, 2010

Film film film (och en och annan kattbok)

Jo, jag fick besök av min pappalediga arbetskamrat Johan inatt. Det var väldigt trevligt med ett ansikte man inte sett på länge även om pratstunden såklart till viss del cirkulerade kring jobbet. Men lite annat med. Bland annat fick jag en skojig bok The Unadaulterated Cat av Terry Pratchett att läsa i. Perfekt med en bok med lite bilder i när hjärncellerna tagit siesta fram på morgonsidan. Sen tycktes förvisso mina engelskspråkiga hjärnceller vara de som lagt sig tidigast, men en bit kom jag när tid fanns och den var helt klart kul. Stort tack!

Vi pratade lite film också (mitt glädjeämne just nu) och spekulerade lite inför den kommande Oscargalan. Ser fram emot att nomineringarna ska offentliggöras så att jag kan börja mitt oscarstittande.

Såg att Sherlock fortfarande går i Umeå och att de äntligen tagit hit A Serious Man (bröderna Coen). Tror den hade premiär här igår kväll. Kanske ska utnyttja de biljetter jag har och försöka få till ett besök på nån av dem en jobbfri kväll i veckan som kommer.

Inga kommentarer: