lördag, januari 23, 2010

What to do

Annars händer inte allt för mycket spännande saker. Det blir mest jobb just nu. Även när jag är ledig, men då alltså mer mentalt framför allt. Men jag har faktiskt lyckats få till en hel del valberedningsarbete den här veckan som varit. Jag hoppades att det skulle lätta det dåliga samvetet och den evigt långa to-do-listan lite, men se det fylls snabbt på med andra saker jag ligger efter med.

Jag måste verkligen fundera över vad jag "want-to-do" lite mer den kommande framtiden. Vad ger mig energi och vad tömmer mig på energi vad gäller uppdrag, jobb och människor? Inte alldeles lätta frågor eller beslut, men nödvändiga, känns det som. Jag såg på intranätet inatt att kommunen erbjuder en introkurs med hälsoprofil osv för oss som skaffat träningskort via jobbet. Det lät inte alldeles ointressant, men min första tanke var att jag inte skulle ha tid med det. Men kanske är det just nåt sånt jag borde ta mig tid till? Kanske just det är vad jag behöver. Just nu är det bara ytterligare ett dåligt samvete att jag inte tagit tag i träningen än när januari snart är slut. "Alla andra" verkar så duktiga.

Inga kommentarer: