fredag, januari 01, 2010

Fler årets-listor

Läser att Weird Science, Sveriges kanske bästa film- och tv-blogg, har gjort sin årets-lista. Jag håller inte med om allt, tex var jag inte lika impad av Drag Me To Hell och (500) Days of Summer, men samtidigt inser jag att jag missat punkter på min egen lista. Christoph Waltz borde absolut omnämnas som årets birollsinnehavare (Hans Landa i Inglorious Basterds) och de usla affischerna till Millenniumtriologin borde absolut nämnas.

Sen har jag förståss inte lyckats se riktigt lika många filmer heller, vilket är synd. Svenska Flickan tex och Fish Tank (som förvisso inte haft svensk premiär än), Julie & Julia och Zombieland är ännu osedda. Men det blir tid till det med.

Jag har för övrigt sett en hel radda film jag inte skrivit om än. Ska se om det blir tid till det senare kanske. Sen funderar jag fortfarande på min "00-talets bästa"-lista. Den kommer.

Inga kommentarer: