fredag, januari 29, 2010

Trött kväll

Det blev kanske århundradets segaste natt på jobbet. Nästan alla drog såna timmerstockar att jag knappt behövde glänta på dörrarna för att höra att de fortfarande var med mig. Bra, såklart. Det är så de ska ha det. Men det blir långsamt för nattskötaren. Men golven blev extra noga torkade och jag hann med lite annat småpyssel.

Trots det är jag hemskt trött idag. Kanske inte märkligt då jag nu har drygt 50 timmar natt bakom mig sen i fredags, men jag hade hoppats på en lite piggare kväll. Jag är standby chaufför och inväntar att M ska ringa från den inflyttningsfest han är på och säga att han är mätt. Jag hoppas bara att bilen vill starta när det väl blir dags. Det är drygt 20 minusgrader ute och det var knappt att den ville vara med imorse när det var -26. Nåt har hänt med motorvärmaren så den kan jag inte använda, vilket gör det hela lite skakigt. Men låt oss hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: