onsdag, januari 06, 2010

Sjukanmäld

Redan efter ett dygn är jag less på att smyga omkring i morgonrock, yllesockar och urtvättade långkallingar (som jag dessutom haft ut och in för att göra det hela lite snyggare...), men faktum är att jag känner mig risigare idag än igår. Nu har jag ont i halsen också och att jag har feber (åtminstone periodvis) är det nog ingen tvekan om längre.

Ringde och sjukanmälde mig för en stund sedan och kan som vanligt inte riktigt skaka av mig känslan av att jag "skolkar". Det spelar som ingen roll hur sjuk jag är, det känns alltid som att jag är lite för mjäkig. "Nog kunde jag orka med en natt?" tänker jag alltid. Men den här gången har jag fått veta att läget på jobbet just nu kräver en pigg nattarbetare och att det nog inte är möjligt att kuta omkring där småsjuk (om det nu är det jag är). Men varför jag ändå känner mig som en skolkare är lite märkligt.

Inga kommentarer: