måndag, januari 04, 2010

"Easy now Chewie"

En hyfsat lugn start på sista jobbnatten gav mig möjligheten att kvällsfika framför slutet av Star Wars episode III. Jag såg även delar av episode II igår, men den filmen blir bara allt mer outhärdlig för var gång jag ser den. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag gillar Hayden Christensen i rollen som Anakin Skywalker, men det är obegripligt att George Lucas gjorde både prinsessan Amidala och Anakin till två mähän med start i episode II. I den filmen är Anakin inget annat än ett gnälligt, naivt pucko, och det är magiskt att han kommer undan med det. Nä, George Lucas, jag köper det inte. Var det verkligen så du tänkte dig utvecklingen av rollen från start?

Man får väl säga att det är en vinst för miljö-anhängarna (apropå arv vs miljö) att deras avkomma Luke och Leia blev så koola rymdhjältar. De tre sista/första filmerna verkar visas under tre eftermiddagar med start imorgon så det kanske blir en lagom aktivitet för mig när jag stigit upp.

Inga kommentarer: