tisdag, augusti 26, 2008

Skyldig

Såg att tingsrätten beslutat att "tyskan" är skyldig till de hemska brotten i Arboga. Inte helt oväntat kanske, det var nog min gissning. Efter att ha läst det mesta av förundersökningen har jag förvisso (och det helt utan juridisk skolning naturligtvis) svårt att se hur man kan döma henne, men det gjorde man med Christer Pettersson i tingsrätten med, så... För lika svagt ser det ut i mina ögon faktiskt. Jag har väldigt svårt att se att hon kommer att dömas av hovrätten, jag skulle nog nästan bli förvånad om så skedde utan ett erkännande eller nya uppgifter. Och frias hon där har hon antagligen ett hyfsat stort skadestånd att hämta. Inte minst efter det att kvällspressen nu slängt ut både bilder och namn på henne.

Därmed inte sagt att jag tror att hon är oskyldig naturligtvis. Men det är inte samma sak som att ställa någon utom rimligt tvivel. Och det har jag väldigt svårt att se att man kan göra. Förhoppningen är såklart att, om det nu är hon, mer kommer fram inför överklagandet som gör en fällande dom övertygande.

Inga kommentarer: