onsdag, augusti 20, 2008

93 things to do 744 days

Insåg förresten när jag bläddrade i mitt kaotiska block häromnatten att jag redan utan att ha gjort några egentliga försök har klarat av några punkter på min "101 things to do in 1001 days"-lista som än så länge bara finns där, (i blocket alltså). Jag kanske borde göra den offentlig. Tanken var att den skulle sorteras på samma braiga sätt som Ulrikas lista är, men det har jag inte lyckats med. Jag får inte till det med rubrikerna, den är så spretig. Så jag kanske bara skulle låta den vara.

Men åtta saker är iallafall avklarade, tex:

20. Köpa kostym
34. Besöka pappa
49. Ha 30-årsfest
78. Skaffa hemförsäkring
92. Bli lvl 70 i WoW

Lite blandade saker sådär... "Besöka pappa" blev väl kanske inte så som det var tänkt att bli, men jag har bestämt att det räknas ändå. När jag såg att jag skrivit det fick jag lite ont i hjärtat, men det känns trots omständigheterna bra att kunna markera den som avklarad.

Jag har flera markerade som "pågående" också. Tex att se hälften av de som fanns på IMDB:s top 250-lista över de högst betygsatta filmerna den 7 december förra året (dagen då min lista gjordes). Hittills har jag sett 83 stycken. Bara 42 to go, alltså. Snart måste jag gräva djupare bland de tyngre filmerna om jag ska nå mitt mål.

Inga kommentarer: