fredag, augusti 22, 2008

By bus

Sådär, då sitter jag bekvämt på bussen på väg söderut. Ovanligt mycket folk på bussen så till Ö-vik satt jag lite mindre bra, men nu har jag eget säte och kan få plats med min gigantiska laptop. Nästan iaf. Normalt sett gillar jag att den är modell ganska stor, jag använder ju den som min main eftersom jag fortfarande inte lagt ner tid på att ställa iordning den stationära. Men när jag är iväg såhär, då hade det varit bättre om den varit mer lap-vänlig. Lyx iaf att ha mobilt nät med på resan.

De visar oftast film på kustbussarna, så också idag. Det var nån film igång när jag klev på i Umeå, så den gav jag inte så mycket uppmärksamhet. Efter den sattes "Courious George" (Nicke Nyfiken) igång och mitt intresse var väl inte superstort. Istället läste jag ut min bok. Tänkte jag skulle lyssna på lite sommarprat också. Hittills har jag bara hört några få så poden är smockad med intressant prat.

Inga kommentarer: