lördag, augusti 16, 2008

Lördag, is it?

Det var en lugn, men långdragen första natt på jobbet efter semestern. Lite småspring, men inget särskilt. Men som sagt; det kändes som att natten var väldigt lång. Besöket vid midnatt från den lediga kollegan Johan och hans väldigt gravida fru underlättade dock en stund. Trevligt. Inte heller fel att de hade med sig mumsig äppelkaka. Lyx!

Två nätter kvar i helgen, känns helt okej. Känns på sätt och vis skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Det går bara så extremt fort innan känslan av att man alls haft semester är som bortblåst. Jag oroar mig alltid lite innan för att jag ska ha glömt bort något viktigt eller så, men så snart kvällspersonalen lämnat sin rapport och gått kändes det som att jag aldrig varit borta.

Nu ska jag försöka ta mig ut på en promenad, även om kroppen känns väldigt seg.

Inga kommentarer: