torsdag, augusti 28, 2008

Segelbilder

Me sailing, visst ser det nästan lite småproffsigt ut? Det var väldigt kul, om inte annat.

Tänkte att jag sent omsider skulle lägga upp lite bilder från segelturen vi gjorde i helgen. Man kan se att molnen ligger skapligt tätt, men trots det, och trots att klockan var över tre på eftermiddagen lyckades jag bränna mig i ansiktet. Snacka om nordisk hy.



Såhär ser tydligen proffsen ut då. I flytväst. Som liten fanns jag en del på sjön och på våra tält- (och senare mer plågsamma, trånga husvagns-) semestrar iband även på havet vid västkusten. Och var det något min pappa lärde mig så var det att man aldrig aldrig får vara utan flytväst. Faktum är att det kändes råkonstigt att inte ha någon (Joakim hade bara en, och tydligen är han mer rädd om sig själv än mig... :), lite som att köra bil utan säkerhetsbälte.


Lite utsikt från den lutande båten, som Joakim döpt till Ellinor. Det ser ut som att det är sämre väder än vad det faktiskt var. Visst var det molnigt, men inte riktigt så mörkt kanske.




Det var som sagt ganska mycket trafik i skärgården, både passagerarbåtar och privata seglare, jetskis och windsurfare. Det här var en vacker båt som vi mötte med ett lite speciellt segel, som säkert heter något särskilt fancy. Lite vassbåtkänsla.


Husen längs med leden vi gick ut igenom var ju inte direkt enkla. Det här är ett av dem. Skulle man kanske inte tacka nej till. Men med lite mindre trafik i leden då kanske.

Ja, det var lite bilder iaf. Jag har ännu inte förkovrat mig mer i picasa så än så länge har jag inga album att visa. Det får bli senare.

1 kommentar:

jalakalas sa...

Haha, jo eftersom du länge pratade om att putta ned mig i havet tänkte jag att det var säkrast att behålla flytvästen för mig själv...