måndag, augusti 11, 2008

Filmtajm igen!

Lite filmsnack igen kanske? Vi har ju varit på bio, hyrt film osv under semestern och det har mestadels varit bra filmer. Jag har sett två Will Smith-filmer, av nån anledning. Först hyrde vi I am legend, som faktiskt var betydligt bättre än vad jag förväntat. Den var lite läskig stundtals, sorglig och zombiesarna var inte så dåliga som jag läst att de skulle vara trots allt. Alltid kul med smarta zombies. 8/10 gissar jag.

Andra Will Smith-filmen var Hancock som vi såg på bio i fredags. Den var också en positiv överraskning. Jag hade inte läst mycket om den, och det var nog ett plus. Den innehöll därmed ett par twistar som förvånade och gjorde filmen mycket bättre. Charlize Theron är väl alltid bra, Jason "Arrested development" Bateman är charmig i sin vanliga lite oskyldiga roll och jag måste nog erkänna att Will Smith är en kool skådis. Den var skojig och fartfylld. Storyn hackade väl lite på slutet, men underhållsvärdet ger den en 8/10.

Vi såg också The assassination of Jesse James med Brad Pitt och Casey Affleck i huvudrollerna. Bitvis kanske lite långsam för mitt humör just då, men en bra film. Stillsamheten var trots allt trivsam ibland och även om filmen inte innehåller några överraskningar så är den helt klart sevärd. Sista timmen är bäst. 7/10.

Under min slödag igår såg vi dessutom Made of honor med Patrick Dempsey (aka Dr McDreamy). Den var väl ingen höjdare och följde i stort sett den traditionella mallen för "min-bästa-vän-ska-gifta-sig-och-därför-vill-jag-gifta-mig-med-henne/honom"-filmer. Dög att vila ögonen på en dryg timme. 4/10.

Inga kommentarer: