torsdag, augusti 14, 2008

Good day for walking

Promenad, tycks vara nyckelordet för idag. Anna manade på mig imorse, så jag pallrade mig upp ur min gosiga säng, tog bussen till Tomtebo och promenerade runt Nydalasjön med henne. Naturligtvis både trevligt och skönt. Och när man pratar konstant blir man faktiskt än mer trött än vanligt av promenaden. Sen fortsatte vi lite skräpsnack i Annas kök och kollade på Tors legogrejer till långt in på eftermiddagen innan jag promenerade till universitetet i hopp om skjuts hem av Mattias. Nu var det så att han lånat ut min bil till sin systerdotter så han stod också billös. Vi tog bussen till stan och väl där var det mer än 30 minuters väntetid (!) till nästa buss hem till mig så vi promenerade istället. Promenad alltså. Får säga att det var ett dumt val att ta sneakers istället för löpisarna imorse, för nu har jag lite ont under tassarna.

Väl hemma blev det sängen och de två sista råspännande avsnitten i säsong två av Dexter. Jag är så glad att den slutade som den gjorde, jag hatar alltför utdragna cliffhangers. Därmed inte sagt att jag inte med spänning ser fram emot nästa säsong till hösten.

Sista kvällen innan jobbet drar igång igen imorgon kväll.

Inga kommentarer: