onsdag, augusti 20, 2008

Tåg eller flyg, det är frågan

Dålig dag idag. Har försökt göra mest hjärndöda saker idag och det funkar skapligt. Ska jobba ikväll så då blir det lite mer action kanske. Lyx att bara behöva gå ut en natt också. Skulle egentligen jobbat även nästa natt, men snälla Johan har bytt med mig så jag kan fara till Stockholm med skaplig dygnsrytm och hyfsat utvilad. Lyx det med. Det hade varit smartare och enklare att flyga istället för att ta tåget, men jag gör som Joakim; skyller på att jag tänker på miljön när det främsta skälet egentligen är att jag inte har ork att utsätta mig för stressen med flygrädslan, (som ökar när det finns risk för åska etc). Egentligen vore det bästa att ta flyget eftersom jag jobbar före och efter helgen, men såhär så är jag snäll både mot miljön och hjärtat och får 15 timmar till bokläsande/ipodlyssnande på tåg/buss. Sen är det väl halvsmart att bara ha ett par timmar från det att jag kliver av bussen i Umeå på måndag tills dess att jag ska ut och jobba två nätter, men det funkar nog.

Inga kommentarer: