torsdag, juni 18, 2009

Synecdoche, New York

Har btw sett Charlie Kaufmans regidebut Synecdoche, New York med bl.a Philip Seymour Hoffman, Michelle Williams och Cathrine Keener i rollerna. Oerhört märklig film. Hela första timmen satt jag och försökte förstå om jag förstod något (yes...) och väntade på att jag skulle börja förstå alternativ bestämma mig för att det helt enkelt var en väldigt dålig film.

Men när filmen trots allt var slut kändes det som att jag inte sett en dålig film, bara en obegriplig sådan. Fylld av ångest, hallucinationer och konstig filmkonst som jag gissar att man behöver vara betydligt mer filmkompetent än jag för att förstå fullt ut. Men den kändes vacker. Och jag måste kanske se om den.

Innan den har landat kan jag i vart fall inte ge er något mer bestämt omdöme, men jag rekommendera er att se den. När ni är sugna på nåt skumt och har huvudet på skaft.

Inga kommentarer: