lördag, juni 27, 2009

Mer Michael Jackson-funderingar

Idag när jag var nere på stan spelades det Michael Jackson-låtar nästan överallt. När jag hörde Jackson 5:s "ABC" var det faktiskt inte annat än att jag blev lite sorgsen till mods. Märkligt ändå hur en egentligen främmande människas död kan påverka ens sinne.

Än mer sorgsen blir jag när jag läser att det (iaf enl media, som brukar vilja göra allt till konflikter) verkar bli strid om barnen trots allt. Än har vi inte sett slutet och jag hoppas fortfarande på att Jackson var så med i spelet att han ordnat allt redan.

Jag kan inte heller låta bli att undra hur det hade varit om inte de där pedofili-anklagelserna ploppat upp på 90-talet. Det var väl egentligen de som tog den största knäcken på honom. Hade han varit en blekare, men aktiv King of Pop då?

Inga kommentarer: