onsdag, juni 17, 2009

Old job, new job

Jag hade en väldigt stilla natt på jobbet natten som var. Skönt på ett sätt, inte minst för de bråkstakar som fick en bra natts sömn. Men timmarna går ganska långsamt när inget händer, när allt är städat, fixat och klart. Otroget nog satt jag en stund vid datorn och kollade jobbannonser, så nu har jag en liten hög med noteringar på jobb som jag ska försöka få iväg ansökningar till de närmaste dagarna.

Det är lättast att göra av en hög på en gång, som att dra av ett plåster snabbt. För det är lite tungt att göra det. I bakhuvudet sitter mitt evil/destruktiva alias och intalar mig om att det är någon idé, att jag lika gärna sitta vid dörren och vänta på att nejtack-breven ska trilla in genom brevinkastet. Samtidigt känns det som att det borde ske någon gång, inte sant? Nån gång är det min tur. Och nu har jag verkligen släppt på kraven och söker vitt och brett bland administratörsarbetena. Det känns som ett vettigt steg efter all erfarenhet jag plockat på mig nu inom den ideella rörelsen. Och jag är ju en organisatorisk maniac om jag så vill, så kanske är det min grej.

Så håll en tumme för att någon vill ha mig nu, okej?

Inga kommentarer: