torsdag, juni 11, 2009

Från gubbröra till jobbröra

Det är för tillfället mer än rörigt på jobbet. I själva vårdsituationen är det såklart alltid lite rörigt, det hör till och det kan jag hantera, men för tillfället är det även det i organisationen. Vilket är så mycket mer frustrerande. Ett exempel på det är att det viktiga "inför sommaren-möte" som vi i nattpersonalen skulle haft ikväll nu är flyttat till slutet av augusti. Och så fortsätter det.

Frustration är ett faktum just nu. Jag tror att vi alla behöver semester; långa, skojiga och meningsfulla såna. Jag har fyra jobbnätter kvar innan jag går på semester i sju (tror jag?) jobbnätter. Inte så väldigt mycket men förhoppningsvis räcker det för att ladda batterierna. Vi får se. Jag hade gärna startat semestern redan ikväll, men jag får tänka att imorgon är det utgång med en massa underbara vänner istället!

Inga kommentarer: