fredag, juni 26, 2009

Underbara Västerbotten!


Det är verkligen något särskilt med naturen här uppe som gör att jag går igång. Idag har jag åter varit på picknick vid älven, fast den här gången på andra sidan, i närheten av Stornorrfors kraftstation.


Jag vet inte vad det är, men ljudet, kraften och den vackra miljön runtomkring är så bedövande vacker. Vi satt på en klippa i närheten av en damm där det verkade som att man håller på att bygga ut kraftstationen något. M ville gå lite längre ner, men nojjiga jag var rädd att vi inte skulle hinna upp igen om mistluren skulle tjuta och varna för påsläpp från dammen. Så vi satte oss längre upp, alldeles vid en liten fors.



Så otroligt vackert, inte sant? Sen blev det en biltur längs med en massa grusvägar kring M:s barndoms trakter. Han har varit förkyld och ganska hängig i omgångar den här veckan, men jag tror att en stund i solen gjorde honom gott. Nu hoppas jag på en tur inåt landet nån dag också. Det är fortfarande väldigt oexploaterat för min del.
(Bilderna är klickbara för större format, men tillhör mig.)

Inga kommentarer: