onsdag, juni 10, 2009

"This would be one of those circumstances that people unfamiliar with the law of large numbers would call a coincidence"

Som på beställning för en förlorad själ (eller nåt) plingade det alldeles just på dörren. Utanför stod en äldre man och sa att han ville bjuda på lite läsning. I handen hade han tidningen Vakna! som för månaden har underrubriken "Abort, varför är det en så svår fråga?". Eftersom att jag både är snäll/artig (normalt sett) och dessutom ganska nyfiken tackade jag och tog emot tidningen. Jag fick också ett blad med texten "Hur kan du överleva slutet för den här världen?" Tyvärr måste jag visst besöka antingen Sundsvall eller Nykarleby för att få svar på den frågan, så den får nog bli hängande en stund till.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Köpte en bok igår som heter Jehåvasjäveln. Kul namn va? Om du nu ska in i den rörelsen så kan du ju låna den av mig och läsa först. Så du vet vad du ger dig in i.

Sara sa...

Haha ja det kanske vore lämpligt.

Jag har faktiskt väntat på att den skulle bli pocket. Hörde en intervju med författaren förra sommaren och blev sugen.