onsdag, juni 10, 2009

Min bloggläsarlista önskar påfyllning!

Så, nu har jag spenderat alldeles för mycket tid till bloggar, igen. Jag har ett tag känt mig lite småless på den rss-lista jag har och alldeles för ofta klickat på "markera alla inlägg som lästa" på en hel del bloggar. De jag gillar, gillar jag, inser jag. Värre är det med de här som jag följer för att jag borde, för att jag vill hänga med eller för att jag egentligen är intresserad av det (läs: politik).

Så, idag har jag några fått säga tack och adjö och istället har jag jagat nya offer som fått plats i listan. På prov. Vi får se hur många av dem som är kvar om några veckor. Är de riktigt bra hamnar de kanske tom i blogrollen här bredvid.

Så jag har gått in på bloggar jag gillar, kollat bland deras kommentarer och länkar och på så vis trillat vidare till nya bloggar. Gillar jag dem kollar jag deras länkar osv. Så nu har jag ett gäng nya aspiranter.

Tyvärr går bloggar vars rss envisas med att visa typ första meningen (nästan alla blogg.se-bloggar, Anna-Karins webblogg var på nåder när hon var i censur-Kina). Tidigare gällde det alla VK-bloggar också; numera kommer de förvisso i fulltext men helt utan radbrytning... Jag har helt enkelt inte tålamod med sånt.
Utöver det går alla mode- och inredningsbloggar bort. Det är bara inte min grej. Lite av det funkar, men det kan inte vara huvudämnet. Barnbloggar faller också. Bloggare med barn är kul, men när det till slut bara blir barn (alt graviditeter) då tappar denna barnlösa dam intresset. Men när man harvat sig igenom dessa tre (måste vara de vanligaste?) bloggvarianterna kan man faktiskt hitta en hel del intressant.

Tipsa mig gärna om intressanta bloggar att förströ tiden med så ska jag om ett tag tipsa om mina, om de håller måttet.

3 kommentarer:

Korpen sa...

100 orsaker till ångest
http://100orsaker.blogspot.com/ är rätt så skojig.

Frida M sa...

Jag gillar den här:
http://lina-n.blogspot.com/
Hon säger att bloggen ska gå på sparlåga över sommaren (vilken blogg kommer inte göra det) men uppdaterar, som hon själv säger, sjukt ofta just nu. Bloggen är barnfri, rolig och underfundig och tycker ofta tvärtemot alla andra.. Lite modeinslag dyker upp, men då med stor självdistans.

Sara sa...

Okej, tack! Jag ska kolla in båda snarast möjligt!
Keep 'em coming!