torsdag, juni 18, 2009

Idéer till nya blockfilter på nätet?

Apropå näthat som jag skrivit om tidigare läste jag en lite halvkul grej i en blogg jag nyss börjat läsa. Lady Dahmer hade fått en kommentar under en skämtsam "utvikningsbild" iklädd strumpbyxor m.m där en "Sara" (det finns visst otrevliga av den sorten också) skrev:

"du är för äcklig, säger inte din man något?"

Detta skrev Lady Dahmer om i ett annat inlägg och fick då (antagligen iaf) svar från samma tjej igen:

"Jag sa inte att din man skulle säga något åt dina strumpbyxor, men att du använder dom orden som fitta typ helt fritt är väl fan äckligt. Du som e vuxen borde tänka så!"

Hm, okej. Ja jag måste hålla med. Jag skulle aldrig ta det ordet i min mun när min ex-sambo/särbo/whatever hör. Usch. Nej här hemma går vi som oftast runt och låtsas att vi alla ser ut som Barbie- och Ken-dockor "där nere". Allt annat vore ju för äckligt. (Ironi-varning)

Alltså allvarligt; om du inte gillar språket i en blogg, varför läsa den? Precis som jag har hatfria dagar och Alex Schulman-fri värld kanske "Sara" ska hålla sig till fitt-fria bloggar? Rofl.

Inga kommentarer: