söndag, januari 22, 2012

Afraid of the dark

Tre jobbnätter gjorda, tre kvar. Men först en ledig natt, vilket känns väldigt skönt. Även om det är ganska lugnt på jobbet just nu, i jämförelse med hur det varit, så tär det lite att jobba tiotimmars nattpass. Jag är inte helt utkörd förstås, men lite sliten känner jag mig allt.

Jag var för första gången någonsin lite 'mörkrädd' på jobbet inatt. Tyckte jag hörde steg, kände mig iakttagen flera gånger och fick ibland för mig att jag såg reflektioner av människor i fönstren, som att det satt någon i rummet bakom mig. Lite creepy faktiskt. Ändå är det tryggare nu än när jag började jobba där; nu har vi telefoner på oss och överfallslarm. Men det spelade som ingen roll. Det har varit en del snack på jobbet, lite 'drama', jag tror att det kanske var det som eggade igång det undermedvetet. När jag gick över till avdelningen bredvid där S jobbade och berättade om mina fånerier sa han att han känt lite samma sak, så det var säkert samma ursprung. Man ska inte lyssna så mycket på allt...

Inga kommentarer: