fredag, januari 06, 2012

Snart helg, bara inte riktigt än

Det känns lite avigt att ha en natt kvar på jobbet samtidigt som 'alla andra' gick på helg efter halva torsdagen. Men så är det och jag gillar läget. Det är just nu ganska lugnt på jobbet vilket är skönt som ett, om än tillfälligt, avbrott. Då hinner man pyssla med lite saker som jag inte annars hinner. Inatt bakade jag t.ex bröd på avdelningen för att lyxa till frukosten lite för de boende när de steg upp. Jag hoppas resultatet blev bra. Det var lite av en hittepå-variant utifrån vad som fanns att tillgå, men jag utgick från ett recept jag hittat på Vegofamiljens blogg. Det såg då bra ut, jag måste testa att göra det hemma nån gång också. Väldigt enkelt att göra, så det är dagens tips. 
(Tips nr 2; jag gjorde dubbel sats så det blev två bröd, det kändes lite att bara göra ett när jag ändå var igång.)

Inga kommentarer: