tisdag, januari 10, 2012

Ge oss en bra kommentator till Oscargalan!

För första gången* har jag faktiskt hakat på det här med att mejla mina åsikter i en fråga som berör. Jag brukar nämligen inte riktigt tro på dess verkan. Samvetet säger att det kanske borde varit en mer globalt livsviktig fråga, men nu är det som det är. 
När jag hörde att det eventuellt blir Fredrik & Filip som får äran att kommentera den stundande Oscargalan i år igen kunde jag inte låta bli:


Förra gången de fick uppdraget lyckades de både pladdra sönder galan och dessutom visa upp en så bristande filmkunskap att jag satte mute på eländet. Jag gillar F&F, det gör jag absolut (deras senaste program, Breaking News var stundvis briljant), men låt dem göra sin grej i sina egna program och sätt någon med filmkunskap på uppdraget istället. 

Pretty please with a cherry on top.


*Det där är nog inte riktigt sant, jag drog mig just till minnes att jag hade en kort period då jag hakade på några skriv-mejl-kampanjer för Amnesty. Om det gav nåt resultat vet jag dock inte.

Inga kommentarer: