torsdag, januari 19, 2012

Whitney

Jag har ju skrivit om tv-serien Whitney förut, men måste tipsa om den igen. Den har gått från att vara "ok" och "kanske" till en serie vars nya avsnitt jag verkligen ser fram emot varje vecka. Och på ett sätt är det synd då den är ganska bespottad och antagligen inte får fortsätta en andra säsong (gissning), men jag gillar den verkligen. Skådespelarna är nu varma i kläderna och nu finns den kemi mellan dem som återkommande efterfrågades i början av säsongen i amerikansk press.

Whitney Cummings (även skapare av serien 2 Broke Girls) är helt klart en speciell tjej och jag fattar varför hon inte riktigt går hem i Hollywood-salongerna. Hon är högljudd, tar plats, förefaller inte särskilt brydd om att uppträda så värst "lady-like" och så skämtar hon "som en man". I början tyckte jag med att hon var väl skrikig men nu ser jag helt klart charmen i hennes ohämmade beteende. Och jag gillar definitivt Whitney-serien mer än 2 Broke Girls, som i mitt tycke är lite för upprepning av punchlines. Jag hoppas att NBC ger Whitney en andra säsong så att fler hinner fatta grejen.

Cummings hos Letterman nyligen:





Inga kommentarer: