tisdag, januari 03, 2012

Att älta lite

Mitt huvud upptas till ganska stor del just nu av den kommande flytten. På ett sätt är det skönt att det är så kort varsel, men att inte veta om det blir dubbla kostnader eller inte är inte lika bekvämt. Jag hoppas att det nuvarande bostadsbolaget är flexibla, men jag vet inte om det var det intrycket jag fick vid uppsägningen riktigt. Det var väldigt mycket "om" och "kanske", trots att vi tom har en intressent som verkar kunna ta över lägenheten från första dagen. De har inget kösystem, så vad skulle vara problemet? Ja, vi får väl se.

Och så oroar jag mig såklart för att det ska vara fel lägenhet, att problemen jag försöker att inte se blir ett verkligt problem och att jag har kastat bort sex års köpoäng på ett nytt ställe jag inte kommer att trivas på (det krävs i snitt 8-10 år av köpoäng där jag egentligen helst vill bo). Jag oroas över det där med kallhyra, att jobbet plötsligt kommer att tvinga ner mig i tjänst igen osv osv. Men jag tror inte att det problem egentligen. Eller vill inte tro, jag vet inte riktigt. 

Kanske ska strunta i att rota i det där och istället kolla upp internetleverantörer och elbolag? Låter väl vettigt.

Inga kommentarer: