lördag, januari 14, 2012

Att ligga lite efter

Konstaterar att det varit sjukt lite film- och tv-tjafs i den här bloggen ett tag nu. Jag har inte ens sammanfattat 2011 som filmår och börjar nu fundera över om det är fånigt sent att göra det nu? Vi får se. Faktum är att jag inte hunnit se så mycket som jag brukar nu när tv-seriesäsongen dragit igång igen. Bara det där som det nästan är riktigt tvång på att se har jag sett. Och det jag sett i filmväg har jag inte hunnit skriva om. Men det blir nog bättre snart. Det är sjukt mycket film som jag vill och borde se, inte minst inför alla galor. 

Imorgon natt är det Golden Globe som jag ev kommer att se live om jag orkar stanna i stan för att ha tillgång till Tv11, annars blir det väl lite eftersändning på dagen. Där ser jag nästan mer fram emot Ricky Gervais än vad själva galan får för utfall rent prismässigt. Men det lär bli en liten fingervisning åt Oscarhållet också, om än bara lite. Jag gillar annars GG just för att den blandar film och tv. Det blir lite lättsamt av det.

Inga kommentarer: