måndag, januari 09, 2012

Ny plan

Det blev en ny lösning. Då kollektivtrafiken visst fortsatt att vara lite osäker i avgångarna så stannar jag på landet idag och tar M:s bil till och från jobbet. Enda kruxet med den planen är att jag måste orka köra ut hit imorgon bitti. Vet inte varför det gör mig lite nervös numera, jag pendlade faktiskt hit med egen bil i mer än två års tid innan vi skaffade lägenheten i stan. Det var visserligen några år sen. Men jag tror att det ska gå bra. Jag stannar alltid om jag känner mig trött (det hände totalt 2 ggr under de där åren, 10 min ute på kall p-ficka gör susen). Oftast brukar jag lyssna på musikradio och sjunga/skråla högt och då brukar det aldrig vara några problem. Bara vädret är med mig så är det nog lugnt. Ska se till att sova extra i eftermiddag så jag är riktigt utvilad.

Och det betyder en hel dag med sursvansarna! Undrar om jag kan få dem att damma nu när de inte vill gå ut i snön?

Inga kommentarer: