tisdag, maj 07, 2013

Taggigt

Lite lågmäld och ofokuserad dag idag. Det är märkligt att en tagg i hjärtat sällan kommer ensam. De där lite mer långvariga, seglivade gör sig påminda ibland och gärna i samband med att en ny uppträder. Det har varit ett par såna dagar nu. Taggigt. Och jag vill bara stänga in mig i en grotta, ungefär.

Imorgon ska vi i vart fall åka med lillskräpkatten till veterinären. Jag hoppas att det går bra. Både rent praktiskt och resultatmässigt. Hon gillar definitivt inte transportburen eller att behöva fara nånstans. Det var inte så från början. De där första åren när det bara var hon, den äldre katten Smilla och jag så reste jag med dem ganska ofta och det gick väldigt bra. Men efter en hyfsat traumatisk upplevelse hos en idiotisk veterinär så är hon paniskt rädd för att åka iväg. Men vi måste ju få veta om det är obefogad oro vi har eller inte. Så det är bara att hoppas på det bästa. Vi kommer göra allt för att hon ska må bra och få fortsätta sitt nästan idylliska liv här hos oss.

Men ikväll myser vi, äter fisk (vissa av oss iallafall) och har det gott.

Inga kommentarer: