onsdag, maj 01, 2013

"Du blir inte vuxen förrän du lärt dig dricka kaffe", brukade mormor Ida säga

Espressoshake med the ladies
Fördelen med att inte dricka kaffe är att när jag väl gör det blir det samma effekt som om jag druckit tre redbull på raken ungefär (jag blir rätt speedad av en för övrigt). Och idag blev det premiär för Espressoshake* på Costas med bästtjejerna. Det enda kaffe jag dricker (med enstaka undantag för nån Kaffe Karlsson nån gång per år) eftersom kaffe i sig smakar läskigt. Och nu har den där speeden jag kände där en stund just lagt sig så jag känner för att göra samma sak nästan. Men det är lite tidigt för det. Speciellt då jag är ledig imorgon och kan vara uppe ikväll och se film om jag vill utan att behöva ha det där inre bråket med mig själv om att lägga sig i tid.

Jag må vara väldigt vuxen på pappret men inte alltid i beteendet. Som tur är.

*Espresso, glass, nougatsås och säkert nåt mer - tokgott!

Inga kommentarer: