fredag, maj 10, 2013

Fredag (is it?) och långkok

Redan rastlös har jag just gett mig på att testa göra ett mexikanskt långkok, vegetariskt såklart. Just nu puttrar det på spisen så jag har ingen aning om hur det kommer att bli. Jag hittade ett par lite olika recept på samma sak, som jag sedan har mixtrat ihop efter egen smak. Jag hoppas att det blir bra, och inte riktigt så starkt som jag tror.

M är förpassad upp på övervåningen där han ser nån sci-fi-serie. Han ville i vanlig ordning att vi skulle hjälpas åt, men idag kände jag att ville laga mat själv och förhoppningsvis få chansen att skämma bort honom med lite extra påtänkt och god mat. Lite synd bara att vi inte har nåt vin hemma att dricka till, men det funkar nog ändå.

Blir det gott lägger jag ut receptet senare. Blir det inte det så glömmer vi alltihop, inte sant?

Inga kommentarer: