fredag, maj 31, 2013

Hitchcock-sommar

I sommar gillar jag SVT lite extra. På tisdag börjar de nämligen sända den, av mig och så många andra, hyllade tv-serien Bates Motel. Med start alltså den 4 juni på SVT1 kl 22.30. Med möjlighet att se den på Play efteråt om man känner att tablåtiden känns fel. Så det får ni inte missa! 
Själv har jag kommit ungefär halvvägs i säsongen och kämpar med att stå emot viljan att sträckse den klart (och sen sitta med en evighetslängtan tills andra säsongen börjar). Parallellt med det försöker jag ducka alla spoilers av det tydligen nästan chockartade, sista avsnittet i första säsongen. Jag vill verkligen inte veta i förväg.

Men som inte det vore nog så kommer SVT även att visa fyra av Alfred Hitchcocks mest kända filmer under fyra torsdagar i sommar. Jag har länge tänkt investera i en box med samtliga av hans filmer så de här fyra känns som en perfekt start att återse dem (fast Marnie tror jag faktiskt aldrig jag sett innan):

11 juli: Fönstret mot gården (Rear Window, 1954)
18 juli: Marnie (1964)
25 juli: Fåglarna (The Birds, 1963)
8 augusti: Psycho (1960)

Inga kommentarer: