tisdag, maj 21, 2013

Kultivera mera?

Det känns som att jag inte ser så mycket film plötsligt. Men en del ser jag och en del skulle jag behöva ventilera. Eller bara tipsa om. Eller såga, för den delen. Det känns däremot som att jag ser för lite film med andra, framför allt kanske just de där filmerna som jag vill prata om. Den dagen någon skapar en opretentiös filmcirkel på nätet kanske jag skulle haka på. Eller så får jag börja tvångsse film med min omgivning lite oftare.

Jag försöker, på tal om ämnet, febrilt få till ett datum då Lil'sis, M, Ulrika och jag kan gå på bio och se senaste Star Trek tillsammans. Men det tycks ju svårt. Är det inte kvällsjobb så är det raid, sleepovers, Londonresor, yoga, eller krisövningar som är "lite i vägen". Ja ni hör ju. Stört omöjligt. Tur jag är envis.

Jag ska försöka dra med Anna och se Gatsby-filmen också. Lite hoppas jag att den ska få mig vilja läsa boken, för det är egentligen något jag velat göra ett tag. Jag borde i allmänhet kanske försöka skapa mig själv nån slags läsutmaning inför sommaren. Något annat än biografier, som jag annars har en tendens att fastna i. Jag borde kanske först läsa färdigt förra sommarens utmaning; samtliga Dennis Lehanes böcker. Eller så skippar jag det just nu och gör en klassikerutmaning. Eller dyker ner i biografihögen som aldrig tycks sina.

Åter igen; när ska jag få tid till allt?

Inga kommentarer: