lördag, maj 04, 2013

Lördag

Halvvägs igenom min olediga helg sitter jag uppe lite för länge för att orka stiga upp pigg och rask och börja jobba klockan sju imorgon bitti. Men jag får väl göra det jag är bäst på; tantlura på eftermiddagen istället.

Idag har jag och M varit en sväng i stan. Vi följde med Lil'sis när hon skulle kika på en cykel från blocket. Det slutade med att säljare, oombedd, prutade ner sitt eget pris (och gav oss ett cykelställ till bilen gratis eftersom vi glömt ta med vårt), och det efter att Lil'sis sagt att hon ville ha den. Men jag tror inte det var nåt lurt, hon var förvisso lite osäker på eventuella skavanker på cykeln men jag tror det blir bra. Lite ompyssling så blir den en fullgod kompanjon.

Jag borde för övrigt se om min egen cykel. Jag har inte använt den på 1,5 år ungefär, mest pga en pyspunka jag inte orkat ta itu med, så det kanske är dags. Den är då fortfarande i generellt bra skick men jag såg att kedjan är rostig också så jag behöver väl ge den lite allmän kärlek. Inte för att jag är särskilt bra på cyklar och vet vad jag bör och ska göra, men det finns väl alltid google...

Ikväll är vi alla tre i huset, vilket jag tycker är som allra trivsammast. Kanske så jag egentligen skulle vilja ha det jämnt. Vi har ätit middag, sett på The Big Bang Theory, lyssnat på weird musik och fuldansat i köket, kokat rödbetor till biffar imorgon samt suttit en stund på varsitt håll och datat, spelat/chattat respektive tittat på film. Myslördag alltså, helt i min smak.

Nu blir det strax sängen och så upp tidigt för en förhoppningsvis lugn men produktiv arbetsförmiddag. Godnatt!

Inga kommentarer: